Ons 25-jarig jubileum was aanleiding om na de algemene ledenvergadering een openbare informatieavond te houden voor belangstellenden over de laatste ontwikkelingen en inzichten in duurzame energie.

Circa 150 leden + belangstellenden woonden deze avond bij in het Trefpunt in Nieuw-Vennep.

Dit alles vooraf gegaan door de presentatie van het grootschalige onderzoek dat leerlingen van 4VWO van het Herbert Vissers College uitgevoerd hadden naar de draagkracht door omwonenden voor windmolens in de regio. Een samen met het NMCH samengestelde opdracht binnen het studieblok Maatschappijleer.

Een aantal leerlingen toonden in duidelijke bewoordingen de mening en gedachten van de honderden bewoners uit de regio die door hen geïnterviewd waren.

IJmert Muilwijk, voorzitter van de Organisatie Duurzame Energie, gaf vervolgens een leerzame en verhelderende uiteenzetting over de huidige energietransitie.

Sander Mann, promovendus bij instituut AMOLF in Amsterdam, hield een boeiende lezing over de ontwikkelingen in zonne-energie en de onderzoeken die momenteel plaatsvinden op het vlak van nanotechnologie.

Beide verhelderende presentaties zullen binnenkort in verkorte vorm beschikbaar komen via onze website, samen met een samenvatting van het onderzoek door de leerlingen van het Herbert Vissers College.

↑ Top